FAQ - Vanliga frågor

Uppdaterade 2021-08-22

FRAKT

När skickar ni min vara?

-Vi skickar beställningar Måndag-Fredag. Beställningar som genomförs innan 12:00 skickar normalt samma dag. Leveranstiden är normalt 2-3 arbetsdagar. Beställningar skickas ej på helger eller röda dagar.

Erbjuder ni upphämtning?

-Upphämtning i Åhus går bra. Skicka ett mail till info@spelgruvan.se för att bestämma en tid. Viktigt att ni bifogar objektnummer på produkterna ni önskar hämta.

Hur skickar ni min försändelse?

-Vanliga spel i DVD-fodral / mindre kassetter och tillbehör skickas i vadderad påse med Postnord och går direkt till er brevlåda. Denna frakt är ej spårbar. Försändelser över 500g / dyrare produkter / större produkter skickas i hård kartong spårbart med Schenker.

Samfraktar ni?

-Skulle ni göra olika beställningar t.ex. under en helg samfraktar vi köpet och skickar allt i samma paket på måndagen. Systemet kan inte automatiskt reglera samfrakten om du gjort mer än 1 order. Kontakta info@spelgruvan.se om du önskar få tillbaka fraktkostnader.

Får jag något spårnummer när ni skickat mitt paket?

-Mindre försändelser skickas med PostNord och går ej att spåra. Ni får ett bekräftelsemail att varan är påväg och ert paket kommer sannolikt anlända inom 2-3 arbetsdagar.

-Större / tyngre / dyrare försändelser skickar spårbart med Schenker.
När ert paket är skickat kommer ni att få ett bekräftelsemail med spårningsnummer. Paketet kommer vanligtvis inom 2-3 arbetsdagar.

Jag har inte mottagit mitt paket

-Skulle paketet inte dykt upp inom 2-3 arbetsdagar kan det bero på 2 saker. Antingen har ni angett en ogiltig adress eller är paketet försenat vilket inträffar ibland. Vänligen dubbelkolla så att er adress stämmer.

Jag har angivit fel adress, kommer paketet att skickas fel?

Har ni angivit en ogiltig adress kommer paketet att returneras till oss.
Detta tar normal 2-3 veckor. Vi skickar sedan till den nya adressen och kommer behöva att debitera en ny fraktkostnad. För rättelse av adress vänligen kontakta info@spelgruvan.se

Kan ni skicka till en annan adress än min egna?

-Vi skickar i första hand till adressen ni angivit i kassan. Skulle ni önska att paketet skickas till annan adress så vänligen kontakta info@spelgruvan.se. Observera att paketet redan kan ha hunnit skickas när ert mail är skickat. Vi lämnar alltså inga garantier att vi hinner se erat mail efter genomfört köp, därför är det viktigt att adressen i kassan är aktuell.

KÖP/BETALNING

Måste jag betala fakturan innan ni skicka ut min vara?
-Nej, det fina med att ta det på faktura är att spelet skickas ut omgående och ni hinner få hem det och granska så allting är enligt överenskommet på produktbild innan ni betalar fakturan.
Delbetalning går bra, även det med faktura om så skulle önskas. Detta är något ni förbinder er hos utställaren och inte hos oss som butik.

Vilka betalmedel erbjuder ni?

-Vi använder oss av Klarna checkout vilket innefattar följande:
-Kontokort
-Swish
-Delbetalning
-Faktura

ANNONSER

Garanti

-Alla begagnade produkter är testade och fungerar utan problem så länge inget annat anges i objektsbeskrivningen. Skulle du uppleva problem, kontakta info@spelgruvan.se Ångerrätt gäller i 14 dagar.

Ingår manual till spelet?

-Alla begagnade produkter motsvarar den exakta bilden eftersom vi specifikt tar bild på varje produkt innan den laddas upp. Skulle du uppleva problem kontakta info@spelgruvan.se

Hur är skicket på skivan?

-Alla spel och produkter vi säljer är testade och fungerar utan problem om inget annat anges i objektsbeskrivningen. Spår av repor eller slitage kan förekomma men skicka gärna en förfrågan till info@spelgruvan.se tar vi en bild på önskad produkt.

Fungerar den här produkten på min konsol?

-Dom allra flesta spel/konsoler/tillbehör vi säljer är för svenska marknaden och är PAL.
Är det en produkt som inte fungerar på en svensk konsol eller liknande anges det tydligt i annonsen. Vet du inte vilken konsol du har hemma är det bara att fråga så hjälper vi er.

Kan ni skicka fler bilder?

Vi skickar absolut fler bilder om det önskas. Specificera gärna vad / vilka vinklar du vill att vi tar bilder från i ett mail.


ÅNGERRÄTT/FELKÖP

Jag ångrar mitt köp

-Som konsument på nätet (distansavtalslagen) har du alltid 14 dagars
ångerrätt från och med den dagen du mottog varan. Skicka ett mail till
oss för att ångra ditt köp.
Observera att vid nyttjande av ångerrätten står du som köpare för
fraktkostnaden både för första frakten samt returfrakten. Detta regleras
vid återbetalning av köpet.

Jag har köpt fel vara

-Ibland går det lite för fort. Märker att du köpt fel vara, skicka ett
mail så snart som möjligt till oss.

INKÖP/BYTE

Köper ni in spel?

-Vi köper in konsoler, tillbehör och spel. Vi köper även in Funko
POP-figurer.

För att göra detta finns det en funktion på vår startsida. Ni kan även
klicka på knappen “Sälj dina spel till oss” / “Sälj dina Funko Pops till
oss” bland kategorier. Ha i åtanke att denna webshop drivs i vinstsyfte
när är intresserad av att sälja till oss.

Kan man byta spel istället för att köpa?

-Vi genomför tyvärr inga byten. Vi köper gärna in era beg. spel så är ni
välkomna att köpa nya av oss.


REKLAMATION

Min vara fungerar inte

-Det kan finnas flera orsaker till att er vara inte fungerar. Skulle du
uppleva problem, skicka ett mail till info@spelgruvan.se så löser vi
det.

Jag har fått fel vara / min vara överensstämmer inte med bilden

-Anser ni att ni fått fel vara / varan stämmer inte överrens med bilden
eller annonsbeskrivningen så kontakta info@spelgruvan.se. Det är viktigt
att ni bifogar bilder i mailet och beskriver vad ni är missnöjda med.

ÖVRIGT

Köper ni in varor på önskemål av kund?

-Ni kunder är det viktigaste vi har och vi lyssnar gärna på er. Är du
intresserad av en produkt som ej finns i vårt sortiment skicka ert
önskemål till info@spelgruvan.se så tar vi erat mail i beaktning. Kan
även vara mindre konkreta förslag, t.ex. mer harry potter prylar / mer
gamecube spel.